leaf and snow

27/08/2023

KHILAFAH MEMANG HARGA MATI, Masalah Buat Loe?

 KHILAFAH MEMANG HARGA MATI, Masalah Buat Loe?


Saya pernah membaca sebuah tulisan yang kurang lebih bunyinya, "Saya membela namamu di saat semua orang mengatakan kamu bukan yang terbaik untukku."
Dari situ saya berfikir. Mereka yang jatuh cinta saja dengan percaya dirinya berkata seperti itu. Terus bagaimana dengan kecintaan kita kepada Khilafah. Sebuah sistem yang dibawa oleh Rasulullah dan hukum-hukumnya dari Allah SWT.
Bagaimana mungkin kita tidak mencintai dan memperjuangkannya? Sementara Khilafah satu-satunya sistem yang diridhoi oleh Allah Sang pemberi hidup.
Kenapa mesti heran atas dakwah umat Muslim yang terus getol menginginkan penerapan sistem Khilafah di tengah-tengah kehidupan? Kenapa tidak heran kepada mereka yang beragama Islam tapi cinta mati tehadap hukum buatan orang kafir yang jelas-jelas tidak pernah diajarkan oleh Rasulullah dan tidak pernah diridhoi oleh Allah?
Kita ambil contoh dari kalimat pertama, orang saja mati-matian membela nama yang ia cintai walaupun sekelilingnya mengatakan orang itu tidak baik untuknya. Padahal itu belum halal. Tapi sebegitu keukeuhnya mempertahankan pendiriannya.
Mereka saja getol memperjuangkan yang haram. Masa kita kalah memperjuangkan yang wajib dan halal? Para penguasa dan pejabat tinggi pun getol memperjuangkan sistem batil. Masa kita kalah memperjuangkan yang haq?
Kita punya konsep, kita punya keyakinan kuat dan pendirian yang kokoh terhadap Khilafah, lalu apa masalahnya buat mereka? Biarkan saja tidak setuju. Kita harus terus membela dan memperjuangkan Khilafah walaupun dunia mengatakan Khilafah tidak baik diterapkan di bumi ini. Itu hanya perkataan manusia bukan perkataan Allah dan Rasulullah.
Memangnya siapa yang harus kita percayai selain Allah dan Rasulullah? Apa Plato, Aristoteles atau para pembenci Syariat Islam saat ini? Tentu saja kita harus keukeuh dengan pendirian kita. Bukan hanya NKRI saja yang harga mati tapi syariat Islam pun lebih harga mati. NKRI akan menjadi harga mati yang hakiki apabila di bawah naungan Daulah Khilafah.

No comments:

Post a Comment